ΘεσσαλονίκηΠολιτική

Η Ε’ Δημοτική Κοινότητα σε κρίση

Αυτοκίνητα παντού! Μια καθημερινότητα μεγαλούπολης σε μια πόλη με μοναδικό μέσο μετακίνησης τον ανύπαρκτο ΟΑΣΘ και εν γένει όποιο όχημα έχει ρόδες. Γειτονιές πυκνοκατοικημένες – μιας και χτίστηκαν ως επί τω πλείστον τις δεκαετίες του ’70 και του ’80 – στην πλειοψηφία τους χωρίς πυλωτές και φυσικά χωρίς ρυμοτομία με πρόβλεψη μιας και το κέρδος για το κάθε εκατοστό γης στις αντιπαροχές ήταν πιο ουσιώδες από το μέλλον αυτής της πόλης. Και ενδιάμεσα στα μπετά οι κεντρικές αρτηρίες της Ε’ κοινότητας, Β. Όλγας, Δελφών, Καραμανλή, Μπότσαρη κλπ. Δρόμοι επιβαρυμένοι με τη διέλευση εκατοντάδων οχημάτων καθημερινά για την είσοδο και έξοδο από το κέντρο της πόλης. Όμως και δρόμοι με μαγαζιά, γραφεία, ιατρεία, υπηρεσίες. Και εκεί ακριβώς δημιουργείται το πρόβλημα. Η Ε’ κοινότητα πρέπει να φιλοξενήσει στους δρόμους της τους μόνιμους κατοίκους, τους επαγγελματίες αλλά και τους επισκέπτες της.

Η “τακτοποίηση” που επιχείρησε η απερχόμενη διοίκηση Μπουτάρη με το THESi και με χρονικό ορίζοντα εφαρμογής της, στις αρχές του επόμενου μήνα, δημιουργεί τεράστια αδιέξοδα και στις 3 κατηγορίες πολιτών που κυκλοφορούν στην Ε’ Δημοτική Κοινότητα.

Έλλειψη επαρκών θέσεων στάθμευσης : Η μελέτη που επικαλείται η διοίκηση Μπουτάρη δε μπήκε στον κόπο να μετρήσει καν τα κουδούνια των πολυκατοικιών με αποτέλεσμα να οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι οι θέσεις επαρκούν και μάλιστα να βάλει όριο (!) 1 αμάξι ανά οικογένεια, χωρίς περαιτέρω κριτήρια.

Έλλειψη δημοτικών και μη χώρων στάθμευσης : Σε όλη την Ε’ κοινότητα δεν υπάρχει ούτε ένας δημοτικός ελεύθερος χώρος στάθμευσης για τα αυτοκίνητα αλλά ούτε και ικανό πλήθος ιδιωτικών parking που θα μπορούσαν να λύσουν το πρόβλημα, επιβαρύνοντας όμως τον μηνιαίο προϋπολογισμό του κάθε συμπολίτη μας. Ακόμη και η συνεχώς γεμάτη Μεγ. Αλεξάνδρου (παραλιακή) είναι επί μονίμου βάσεως εκτός των σχεδιασμών στάθμευσης μιας και υπάρχουν σε όλο της το μήκος απαγορευτικά στάσης και στάθμευσης με αποτέλεσμα όσοι παρκάρουν εκεί να μη γνωρίζουν τι τους ξημερώνει την επόμενη μέρα, αφού σύμφωνα με τον ΚΟΚ παρανομούν καθημερινά.

Έλλειψη ελέγχου θέσεων στάθμευσης : Με ελάχιστους δημοτικούς αστυνομικούς και κυρίως χωρίς ο έλεγχος να είναι 24ωρος – όπως είναι οι θέσεις – , θα πρέπει οι κάτοικοι να κάνουν τους χωροφύλακες για το εάν τα αυτοκίνητα στον δρόμο τους έχουν αυτοκολλητάκι μόνιμου κατοίκου ή όχι. Αλλά ακόμη κι αν το ανακαλύψουν και μπουν στη λογική να καταγγείλουν το περιστατικό, τα αντανακλαστικά της πόλης είναι τόσο ισχνά που στο πιο «θετικό» σενάριο και μετά από ώρες αναμονής, θα τοποθετηθεί μια κλήση σε ένα τζάμι χωρίς ο κάτοικος να έχει πού να παρκάρει το αμάξι του.

Έλλειψη πρόβλεψης για τους επαγγελματίες και τους εργαζομένους : Ίσως το μεγαλύτερο από τα προβλήματα του συγκεκριμένου μέτρου. Επαγγελματίες που ενδεχομένως μένουν εκτός της Ε’ κοινότητας αλλά και εργαζόμενοι που μπορεί να μην τους βολεύει καν η συγκοινωνία για να φτάσουν στη δουλειά τους, είναι όμηροι της όλης κατάστασης μιας και τα αυτοκίνητά τους δεν δικαιολογούν την πολύωρη στάθμευσή τους πέριξ της εκάστοτε επιχείρησης. Δεν υπάρχει ούτε καν η πρόβλεψη για τα επαγγελματικά οχήματα σε εταιρίες που τα έχουν ανάγκη ως εργαλείο δουλειάς. Η πίεση στον επαγγελματία – έναν επαγγελματία της γειτονιάς που παλεύει καθημερινά ενάντια σε πολυκαταστήματα και πολυεθνικές, που γονάτισε από τα έργα του μετρό στη Δελφών, που υποφέρει από τα κολωνάκια σε διάφορους δρόμους της κοινότητας – αυξάνεται καθημερινά αν συνυπολογίσει κανείς το κακό επιχειρηματικό περιβάλλον, τη φοροκαταιγίδα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τώρα την κάρτα μόνιμου κατοίκου που τον εξαιρεί στερώντας του την ευελιξία τόσο των δικών του μετακινήσεων όσο και του προσωπικού του, στραγγαλίζοντας ακόμη και τους τελευταίους που αντέχουν και παλεύουν να επιχειρούν.

Για να είμαστε όμως ρεαλιστές. Το πρόγραμμα THESi έχει αποτύχει εν τη γενέσει του γιατί δεν υπήρχε ουσιαστικό πλάνο που να συνυπολογίζει τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής αλλά και τις πληθυσμιακές της ανάγκες. ΠΡΈΠΕΙ να βρεθεί μια βιώσιμη λύση όχι με απλή αντιγραφή ευρωπαϊκών προτύπων αλλά με προσαρμογή τους στην πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης για το συμφέρον και την εξυπηρέτηση των αναγκών του πολίτη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.